Hildegard Tummers, harpiste van De Tarantella, voelde zich van jongs af aan al aangetrokken tot klassieke muziek. Hildegard groeide op in een muzikaal gezin. Muziekonderwijs werd vooral door haar vader gestimuleerd, die zelf graag operazanger had willen worden. Door de 2e wereldoorlog heeft hij helaas niet de kansen gehad. De vader van Hildegard nam zich voor dat zijn kinderen die kansen wel kregen. Hij heeft het geweten: huize Tummers werd een huis vol met muziekinstrumenten en herrie. Met 4 kinderen die totaal verschillende muzikale voorkeuren hadden viel Hildegard totaal uit de boot. Het was geen jazz, pop of swing wat haar broer en twee zussen respectievelijk op saxofoon, trompet, piano en dwarsfluit beoefende. Vanuit haar slaapkamer klonken verwoede gitaarklanken van Bach, Dowland, Weiss, Attaingnant en Francisco Tarrega; luit- en gitaar componisten uit de renaissance en romantische periode. De leraar van de LTS uit Oldenzaal waar Hildegard op school ging vroeg tijdens een ouderavond aan haar ouders: is Hildegard wel normaal voor haar leeftijd en passend bij deze school? Ze houdt alleen van renaissance en barokmuziek? Als jong meisje bespeelde ze de klassieke gitaar en was ze actief als gitariste bij het Twents Mandoline Orkest. De harp trok haar al aan in deze periode, maar daar was helaas geen geld voor. Hildegard is ooit begonnen omstreeks haar 18e met harpspelen op een klein troubadourharpje. Dit in eerste instantie autodidactisch. Dit was niet zo’n succes omdat het troubadourharpje te weinig snaren had.

Gedurende haar studententijd in Amsterdam trof Hildegard een harpspeler aan op straat die de keltische harp bespeelde. Verrast welke mogelijkheden deze kleinere, keltische harp had was Hildegard vastberaden om een goede Keltische harp te kopen. In 2001 is Hildegard begonnen met harplessen bij Junda Maks, een vakbekwame harpdocent die de keltische harp op waarde wist te beoordelen. Hildegard heeft bijna 13 jaar lang les van haar gehad. Daarna heeft Hildegard twee jaar les gehad van Cheyenne Browne, een harpiste woonachtig in Schotland. Hildegard heeft de afgelopen jaren regelmatig meegedaan aan diverse workshops en masterclasses bij diverse folk-harpisten uit het buitenland zoals Anne Postic uit Bretagne, Reidun Schlessinger uit Ierland en Erik Ask-Upmark uit Zweden. Hierdoor heeft ze zich een eigen stijl van harpspelen ontwikkeld. Haar voorliefde gaat vooral uit naar Keltische en Bretonse muziek. De laatste tijd richt Hildegard zich ook op muziek uit noordelijk Europa. Sinds 2014 bespeeld Hildegard ook de wire strung harp. Dit is een kleine, historisch nagebouwde harp met stalen snaren. Deze harp heeft zijn oorsprong uit Ierland en Schotland. Hildegard improviseert ook graag op de harp en zo nu en dan ontstaan er mooie eigen composities, zoals de The Rainbow Tree die u hier kunt beluisteren.